Slovenski kvIZUM

  • Inovativnost

Ob 125. obletnici smrti Jožefa Stefana je na spletu zaživel digitalni kviz Slovenski kvIZUM. Z njim želijo ustvarjalci krepiti samozavest Slovencev kot naroda inženirjev in inovatorjev ter utrditi prepoznavnost Slovenije v mednarodnem okolju.

V prvi fazi vključuje 58 vsebin, povzetih po javno dostopnih medijskih virih in informacijah izbranih inovativnih podjetij. V nizu petih vprašanj, ki se ob ponovnem reševanju vsakokrat zamenjajo, kviz s ponujenimi odgovori na poljuden in humoren način ozavešča o dosežkih slovenskih podjetij, inovatorjev in ostalih slovenskih pionirjev na posameznih področjih.

Foto: Arhiv Inženirke in inženirji bomo!

Med vsebinami kviza se med drugim nahajajo sledeči primeri:

Kdo je avtor teorije, na podlagi katere je človek prvič stopil na Luno?  
Slovenec, Herman Potočnik Noordung.

Čigav izum je razpršilo za parfume, inovacija, ki jo danes uporablja cel svet? 
Izumil ga je Slovenec, Peter Florjančič.

 

Katero podjetje izdeluje merilne programe in naprave, ki jih uporabljajo skoraj vsi proizvajalci avtomobilov na svetu in vesoljske agencijem, kot je Nasa?
Trboveljsko podjetje Dewesoft.

Ideja za kviz izvira iz projekta Inženirke in inženirji bomo!, ki mlade navdušuje za inovativnost ter osvetljuje priložnosti njihovega razvoja v inženirskih, tehnoloških in naravoslovnih poklicih. Pri razvoju kviza so sodelovali dijaki in študenti na Mediatlonu 2017 s podporo Društva za marketing Slovenije, Mladinske knjige in Gospodarske zbornice Slovenije.

Foto: Arhiv Inženirke in inženirji bomo!

Namenjen je splošni javnosti, kot pripomoček pri pedagoškem delu z učenci in dijaki  pa je uporaben tudi za učitelje. Kviz bodo ustvarjalci širili preko ambasadorjev, vključenih podjetij, medijev in partnerjev. Cilj je doseči 300.000 Slovencev. Kampanja kviza je bila na razpisu 4. kroga Partnerstva za spremembe, ki ga skupaj vodita AmCham Slovenija in Ministrstvo za javno upravo, med 31 prijavljenimi izzivi izbrana med tri najboljše. Z utrjevanjem samozavesti Slovencev kot naroda inženirjev in inovatorjev kviz gradi prepoznavnost in referenčnost zelene Slovenije v digitalni Evropi.